|
(1) For Yağcıbedir rugs, patterns and symbolic meanings, see Source:Bekir Deniz,Sındırgı Yöresi Yağcıbedir Halıları, Erdem, AKM Yayınları, S.28, Ankara 1999 A.Acun, Yağcıbedir Halıları, I.Uluslararası Türk Halı Kongresi, İstanbul 1984 A.Ayhan, Yağcıbedir Halılarının Söyledikleri, Tarih Dergisi 69, İstanbul 1992 C.Akpınar, Balıkesir Yöresi Halılarının Dünü ve Bugünü; Yağcıbedir Halıları, Antikdekor, S30,1995 Y.Öztürk, Balıkesir, Sındırgı Yöresi Yağcıbedir Halıları, Ankara 1992 Didem Atiş, Yakın Tarihli Yağcıbedir Halılarının Teknik Özellikleri, Erdem AKM Yayınları,S.28, Ankara 1999 Didem Atiş, Yağcıbedir Halılarındaki Motiflerin Yöresel İsimleri ve Anlamları, AÜ GSF Yayınları,S.1, 1993 A.Ayhan, Yağcıbedir Yörükleri ve Halıları, Türk Folkloru,S.88, 1986 A.Ayhan, Yağcıbedir Halılarının Söyledikleri, Türk Dünyası Tarih Dergisi, Nr.69,1992 Ö.Aydın-G.Karavar, Bigadiç ve Sındırgı’ya Bağlı Eşmedere, Karakaya, Kavaklıdere Köylerinde Dokunan Yağcıbedir Halıları, Standart, Ekonomik ve Teknik Dergisi, S.418,1996 A.Sekendiz-A.Ayhan-A.Yüngül, Balıkesir Yöresi Yağcıbedir Halıları Motif Envanteri, Balıkesir 1997 S.Aytaç, Yağcıbedir Yörük Halıları, Sanatsal Mozaik,S.4, 1995
(2) For dyeing procedures, see. A.Sekendiz-A.Ayhan-A.Yüngül, Balıkesir Yöresi Yağcıbedir Halıları Motif Envanteri, Balıkesir 1997 İ.Öztürk, Doğal Bitkisel Boyalarla Yün Boyama, DEÜ Yayını, İzmir, 1999
(3) For patterns and their symbolic meanings in Turkish mythology, see. G.Öney, Anadolu Selçuklu Mimarisinde Avcı Kuşlar, Tek ve Çift Başlı Kartal, Malazgirt Armağanı, Ankara 1972 G.Öney, Anadolu Selçuklu Geleneğinde Kuşlu, Çift Başlı Kartallı, Şahinli ve Aslanlı Mezar Taşları, Vakıflar Dergisi,S.8,1969 B.Ögel, Türk Mitolojisi I, Ankara 1993 B.Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları-II, İstanbul 1971 B.Ögel, Türk Mitolojisi-I, Ankara 1993 A.Aldoğan, Anadolu Kültüründe-Sanatlarında Sembolik El Motifi, Sanat Tarihi Araştırmaları Dergisi, C.1, S.2,1988 |
|